25 Kasım 2006

Benim Adım 918 - AUSCHWİTZ

Bir kitap okumuştum.Leon Uris idi yanılmıyorsam yazarı.Polonya ya almanlar giriyor.Yahudilerin yaşadıkları bölgeleri karantina altına alıyorlar.Adamlar yerin altını kazarak saklanıyorlar.Karşılıklı evlerin altından ulaşım ve kaçışı sağlıyorlar.En önemlisi çocuklarını kaçırıyorlar.Evet,bi dümenle çocukları ülke dışına çıkarıyorlar.O arada trenler kalkıyor bilinmeyen bir yöne.Nereye? Yakmaya götürüyorlarmış adamları meğersem!..
Bu felaket ile ilgili Fotoğraf lar.
Museviler binlerce roman yazdılar yazdırdılar 2ci dünya savaşı sonrası.Ermeniler ona keza . Diyaspora yıllarca mücadele etti,çuvalla yazı yazdırdı ona buna."Türkler bizi kestiler" diye.Biz Türkler bir şey yapmadık bu konuda.Atatürk hakkında 2 kitap var dünyada belgesel niteliğinde ,2 sinide yabancılar yazdı.Tek adam ı biliyoruz "Cemal Süreyya" .Adamlar milyonlarca yazı yazdılar diyorum sen zart zurt diyorsun."Belgeleri açtık incelemeye"olurmu abi? Kim ne yapsın belgeni senin.Yokmu bu konuları araştıracak bilim adamı?Var.Eee..
Bir araya sen getireceksin,kitaplar yazdıracaksın.Belgeleri sen gün ışığına çıkaracaksın.
Yani ben.

Hiç yorum yok: