28 Şubat 2007

Nasuh MAHRUKİ - İZ BIRAKANLAR







http://www.fotoritim.com/yazi/nasuh-mahruki--fotografin-kilometre-taslari

-50 derecede, saatte 90 km. rüzgara karşı ya da kar gözlükleriyle fotoğraf çekilebiliyor mu?
-Çekiliyor, ben buna çok da iyi alıştım artık. Mutlaka belimde bir çantada, karnımda sıcak tutacak şekilde bir video kamera ve bir fotoğraf makinesi oluyor.






Nasuh_Mahruki tabii ki takip ettiğim bir dağcı.Ama dedim ya,müthiş saygı duyuyorum yaptıklarına.Macera duygusu falan değil bu...



..



…tüm spor etkinliklerinde 3 tür hazırlık vardır. Bunlar fiziksel hazırlık; yani antremanlar vs. Teknik hazırlık; yaptığın sporda mükemmelliğe erişmeye çalışmak.; yani kürek çekiyorsan küreğin suya dalma açısı, kalma süresi, çıkış şekli vs. Bunda amaç, verdiğin enerjiyi maksimum işe çevirmektir. Son olarak da psikolojik hazırlık; yani kafaca olaya hazırlanmak. Bu aşamada benim yaptığım şey, öğrenmeye çalışmaktır. Konu ile ilgili her şeyi bilmeye çalışırım, okurum, fotoğrafları toplarım…



..



…Ben doğayı Tanrı’nın bir parçası olarak değerlendiririm. Tanrı’nın bize düşen parçası…

Doktorlar 1970'te, Messner'in Himalayalar'ın Nanga Parbat zirvesinden dönüşünden kısa süre sonra, donmuş Ayak_parmaklarının yedisini kesti.



Kardeşiyle çıkıyor dağa ve kardeşini bir şekilde kaybediyor ve ölüyor kardeşi.



Hazin...



İlk ,Messner 'in öyküsünü National dergisinde okuduğumda etkilendim.Ekstrem sporlar diyorlar ya, al sana her şeyiyle ekstrem bir spor.Her şeyle yarışıyorsun .Doğa başta.Sonra kendinle.Şansın olacak.Konuyu çok iyi bileceksin.Sıfır hata.Sonu ölüm.Olacak iş değil bana göre,ne derseniz deyin!..




Nasuh Yanına iki arkadaşını da alıyor,motor kiralıyorlar ve Pakistan üzerinden Himalayaları geçip Hindistana varıyorlar.Televizyonda izlemiştim.




Beden_Yaşın konusunda bir test.Adamlar imkansızı başarırken biz nerelerdeyiz bakalım.Herkes baksın. Öyle, istediğini ye iç hareketsiz yaşa




olmuyor ama!...

Hiç yorum yok: