16 Şubat 2008

Denizi Anlat Bana







Ben sana nasıl anlatayım be güzelim
şimdi
her vuruşta sandalın yanağına
dalgaların çıkarttığı sesi

 gece boyu.



Ay ışığının çalkantısında
misinanın ucuna bağlamayı umudu
Tüp lambasının denizi yeşile boyayan
aydınlığını
İyot kokusunu
Tuz sızını
Yakamoz parıltısını



 



Ben sana nasıl anlatayım be güzelim
Zargananın kırıtarak suyun yanağında
gezintisini
Yem oluşunu yemlenmeye gelen
İstavritin
Toplama kampına benzediğini livarın
Uzak tarlalarda yakılan anızın
sıcaklığını
Karanlıkta gemilerin gittiği yönü
bilmeyi
Olta lüferinin ağ lüferinden farkını
nasıl anlatayım ben sana güzelim be
şimdi



Küçük ayının büyük ayıdan korkmadığını
Kutup yıldızının hiç üşümediğini kuzeyde
Bulutların içip içip aralarında kavga ettiklerini
Martıların yüzlerini niçin rüzgara döndüğünü
Şimdi ben sana ben sana nasıl anlatayım be
güzelim
Denizkestanesinin dikenini
çıkarmanın usulünü



Oturmuş bütün gün web sayfası
çeviriyorsun
Sizin internet sitesinin bekçisi
versen sigarayı
bayram etmez ki
bizim yazlık sitenin bekçisi Hüseyin gibi.

-Alıntı-

Hiç yorum yok: