11 Ocak 2009

Oktay SİNANOĞLU

**

Adı: Prof. Dr. Oktay SİNANOĞLUDoğum Tarihi: 1932-?


Türk kimyager, akademisyen, bilim adamı.
TED Yenişehir Lisesi'ne 1953 yılında burslu öğrenci olarak girdi ve okulu birincilikle bitirdi.
Okulun bursuyla kimya mühendisliği okumak üzere ABD'ye gitti.
1956'da ABD Kaliforniya Üniversitesi Berkeley Kimya Mühendisliği'ni birincilikle bitirdi.1957'de Massachusetts Teknoloji EnstitüsüMassachusetts Teknoloji Enstitüsü'nü 8 ayda birincilikle bitirerek yüksek kimya mühendisi oldu.
1960'ta Yale Üniversitesi'nde yardımcı doçent olarak çalışmaya başladı.
26 yaşında iken atom ve moleküllerin çok elektronlu kuramı ile doçent oldu.

26 yaşında
 "tam profesör" unvanını aldı.
*

Yale Üniversitesi tarihinin
son 100 yılında
bu unvanı kazanan en genç insanıdır.
**
*
-Bir insan ABD ,Japonya,Almanya gibi ülkelerde, yani ilmin bilmin yeşerdiği yerlerde kendini bu denli ispat edecek ve bu devlet kendisinden yararlanmak için fikrini sormayacak,ondan yararlanmak istemeyecek....Kaldı ki ,Türk insanı yararına gördüğü tüm politikaların tersi şu an uygulanmakta.

*
“Türkçe aldım eğitimimi, tarihi, fiziği, matematiği, kimyayı Türkçe; İngilizceyi de kendi dersinde öğrendim. Bizi devşirme olalım diye gönderdiler oralara, çok şükür olmadık. Gittiğimde derslere baktım, dedim ki ben bunları biliyorum. İnanmadılar tabi. Getirin dedim sene sonu imtihanını. 90 falan aldım. Öyle ki sene sonunda sınıfta en yüksek not 70’ti. Üniversiteyi bir buçuk senede falan bitirdim yani.”







“Dışarıda yetiştirilen sahte aydın sınıfa, hiçbir zaman kendi memleketinde işe yarayacak bir şey öğretilmemiştir. Bilimde ve teknikte yani pratik alanda kendi ülkesinde kullanabileceği bir şeyler öğretilememiştir. Öğretilenler idari ve sosyal bilimler ağırlıklıdır. Bu bilimler de ‘patron ülke’nin gerçeklerine göre okutulmuştur. Bunlar kendi memleketlerine döndüğü zaman kendi milletinin başına bela olan bir aydın sınıf haline gelirler.”

Hiç yorum yok: