6 Kasım 2006

Takalar Geçiyor Allı Yeşilli

TAKA

Takalar geçiyor allı yeşilli
T
akalar geçiyor dümenleri lâzlı
T
akalar geçiyor en nazlı
Y
elkenlilerden de güzel
**
G
üvenli sularda işsiz dönenen
G
ezi yelkenlerinden çok duyarak denizi
T
akalar geçiyor enginlere
Y
amalı göğsünü gere gere
**
T
akalar geçiyor yükle yürekle
T
akalar geçiyor emekle dolu
G
ünlük güneşlik kıyılarından kopmuş
D
enizlerde Anadolu

*
K
ıyılar kadın olmuş
A
çılır gider erkeği
T
akalar takalar toprağın
D
enizde çarpan yüreği

*

-Bülent ECEVİT-





*

MAĞARA

Mağaranın duvarına
Hayvanları taştan oydum
Kükrediler karanlıkta
Türkülerle karşı koydum
*
Karanlıktı mağara
Işığı taştan oydum
Üşüyordum
Bir de güneş koydum
*
Aşk oydum mağaranın duvarına
Aşk oydum
Ağrıdı taşlar
Yarıldı mağara

*
Bülent ECEVİT
1970




Bülent/ECEVİT













Gece yarım gibiydi.İnternette "Bülent Ecevit i kaybettik"haberi
ni okudum.İlk aklıma gelen ne çalışmaları ne şairliği ne solculuğu oldu.Hal Allah!çalmayan ,gücünü kendi veya cevre çıkarlarına kullanmayan bir devlet adamı öldü ,dedim.Sen devleti yönet ,kitlelere hükmet ve çalma...
Din ticareti yapma,milliyetçiliği kullanıp solculuğu emeği kullanıp çıkar sağlama,şaşılacak şey!..



..
Bir de şu son günlerinde siyasetten çekilmeyişi, alt kadrolara bağımsız davranma fırsatı verilmemesi, solun birleşmesinde ısrarla yardımcı olmaması ve bu ara işlerin yolunda gitmemesi ile parti itibarının sıfırlanmasına sebebiyyet vermesini izah etmiş değilim.
Ecevit in yaşam belgeselini izlerken televizyonda, bu birikimlerin ısrarcı tavrıyla çeliştiğini düşündün,o dürüst ÇALMAYAN insanın.



..






kurumlar hakkında bir araştırma


yapılmış.


Benim gördüğüm bugüne kadar halk kime güveneceği konusunda pek isabetli davranmadı.


Hiç yorum yok: