12 Mayıs 2009

Reha Oğuz Türkkan ( 1920)

1920 yılında İstanbul'da doğdu. Babası Halid Ziya Bey, annesi Saibe hanımdır
Uzmanlı dalları arasında
 psikoloji, futuroloji, hukuk, tarih, yazarlık ve yayıncılık(şeref ve sürekli basın kartı sahibi) sosyo-etnografya yer almaktadır.
 Reha Oğuz Türkkan,
 1947-1972 yılları arasında 25 yıl boyunca ABD'de Columbia ve CCNY üniversitelerinde,
 1975-1976 yıllarında İstanbul Üniversitesi'nde
 ve
 daha sonra da 1996 yılında Ahmet Yesevî Üniversitesi'nde
 öğretim üyeliği yaptı.

"Sorularla Programlı Öğrenim" metodunun
üç kurucusundan biri olarak ve ABD'deki katkılarından dolayı
 "WHO'S WHO" ansiklopedisinde
 yer aldı.
 ABD hükümeti tarafından 4 eyaletin eğitim planlaması
 ve
 Sunrise Açık Üniversitesi'nin kuruluşunda Eğitim teknolojisi Danışmanı olarak görev aldı.
 124 okul (4 tanesi hızlı okuma ve bilgisayar üzerine) açtı.
Türkiye'de Yay-kur Açık Öğretim Üniversitesi'ni kurdu.
 1976 yılında NASA'ya danışman
 olarak Hindistan'daki uydulu eğitim çalışmalarını inceledi.

Reha Oğuz Türkkan,
Türkiye'de "Çevrecilik Eğitimi Kampları"nın kurucusu oldu.




Hiç yorum yok: